lördag 7 februari 2015

Vår familj

Vilka är vi? En liten presentation kanske vore på sin plats. Ja, om vi vore en familj i Lego-världen, eller Duplo närmare bestämt, så skulle vi kanske se ut ungefär så här.



Jag, mamman i familjen är utbildad förskollärare, jag älskar att sjunga och är med i en kör. Finns nog inget som skänker så mycket glädje och energi som att sjunga, i alla fall inte om du frågar mig. Jag mår bra av att sjunga och att dessutom få göra det tillsammans med andra, ja det är så roligt. Jag tycker om att vara tillsammans med mina barn och att mysa med familjen, samt att vara ute i naturen. 

Min man M, en händig man som arbetar som snickare. Han gillar när det händer saker, är en riktig arbetsmyra som tycker om att åka slalom och är beroende av kaffe.

Unge Herr´n är äldst av barnen, 8 år närmare bestämt. Han är en musikalisk kille som älskar att sjunga och spela piano. 

Fröken Mitten, även kallad Hoppetossan, är 6 år gammal. En tjej som gillar att vara i farten, klättra, hoppa, cykla och åka slalom. 

Lilla Skrållan, vår lilla minsting som är 2 år. Hon är envis som få och en riktig fruktälskare och gottegris. Går runt och sjunger dagen lång, samt tycker om att pussla och leka med dockor.


1 kommentar:

  1. Hej, och tack för din kommentar inne hos mig - den ledde ju mig hit! Du verkar ha en härlig familj enligt beskrivningen ovan! Hoppas ni får en skön fortsättning på veckan! Kram!

    SvaraRadera