tisdag 27 januari 2015

Snö, Frost & en egen Olof


När de bägge stora var i skolan, tillbringade jag och minstingen förmiddagen ute. Det var så där på gränsen mellan minus och plus och perfekt kramsnö. Solen försökte tränga sig igenom molnen och vi kunde ana lite blå himmel mellan molnen. Eftersom det hade snöat i natt, blev det till att skotta lite. Puh, så tungt det är att skotta kramsnö, blev riktigt varm och rosig om kinderna. men man får se det som så att den stunds snöskottning är gratis vardagsmotion.

När det nu ändå var kramsnö så passade vi på att bygga en snögubbe, eller en egen Olof kan man också kalla det. Tänk va filmen Frost har påverkat oss. Här kan vi den nästan utantill. Dessutom hörde jag att Elsa var det namnet som flest nyfödda flickor fick heta 2014. Jag tror absolut att filmen Frost har ett litet finger med i spelet där, annars hade nog inte Elsa varit det namnet blev populärast 2014. Måste erkänna att jag faktiskt tycker att filmen är riktigt bra själv, men så är jag också barnsligt förtjust i vissa Disney filmer, speciellt de som är lite romantiska så där. Vad tycker du om filmen Frost och Disney filmer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar